اتوبوس گردشگری استانبول

استانبول، شهری است که در دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد. با دیدنی‌های تاریخی و جاذبه‌های طبیعی خود، هر گردشگری را عاشق خود می‌کند. یکی از راه‌هایی که می‌توانید این شهر زیبا را کاوش کنید، استفاده از اتوبوس گردشگری استانبول می‌باشد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا یکی از بهترین و […]

اتوبوس گردشگری استانبول

استانبول، شهری است که در دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد. با دیدنی‌های تاریخی و جاذبه‌های طبیعی خود، هر گردشگری را عاشق خود می‌کند. یکی از راه‌هایی که می‌توانید این شهر زیبا را کاوش کنید، استفاده از اتوبوس گردشگری استانبول می‌باشد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا یکی از بهترین و آسان‌ترین راه‌ها برای کاوش در این شهر زیبا را به شما معرفی کنیم. استانبول همیشه منبع الهام نویسندگان مشهور جهان بوده است. شهری که درباره آن شعر، ترانه، رمان و افسانه سروده شده و عاشقان بسیاری را همراهی کرده است. همانطور که ناپلئون بناپارت گفت: «اگر جهان یک کشور واحد بود، پایتخت آن استانبول بود».

استانبول با زیبایی‌های طبیعی باشکوه، کاخ‌ها، عمارت‌ها، موزه‌ها، پارک‌ها، بناهای تاریخی و برج‌ها در انتظار کشف است.

یکی از پر هزینه‌ترین چیزها در سفر به شهرهای خارجی، حمل و نقل و کرایه‌های بالای تاکسی هاست. اکثر عموم برای کم کردن این هزینه‌ها از مترو استفاده می‌کنند. اما راه ساده‌تری هم وجود دارد که هزینه ‌ خیلی مناسب‌تری داشته و آن استفاده از «هاپ آن هاپ آف» یا همان اتوبوس گردشگری استانبول هست. اتوبوس‌های دو طبقه گردشگری- توریستی که به آنها هاپ آن هاپ آف نیز گفته می‌شود، یک گزینه خوب برای کم کردن هزینه‌ها و بازدید از تمامی مکان‌های شهر استانبول است.

اتوبوس گردشگری استانبول

روش کار این اتوبوس‌ها به این صورت است که هر توریست در روز با خرید یک بلیط که یک یا دو روز اعتبار دارد، می‌تواند از اکثر نقاط شهر و جاذبه‌های آن دیدن کند و از راهنمایی راننده و بروشور و نقشه رایگان استفاده کند.

اتوبوس‌های «هاپ آن هاپ آف» به صورت گردشی حرکت می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهند که در مکان موردنظر خود، پیاده شده و بعد از بازدید و یا خرید با اتوبوس بعدی که هر پانزده دقیقه تا نیم ساعت یکبار وارد ایستگاه مخصوص می‌شود، به مرکز بعدی بروید.

 اتوبوس‌های «هاپ آن هاپ آف» استانبول هر روز در دسترس هستند. شما به راحتی با تهیه بلیط از سلطان احمد یا میدان تکسیم می‌توانید از کل مناظر دیدنی و تاریخی شهر دیدن کنید. استانبول دارای بسیاری از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری است. از مراکز خرید مدرن و متنوع، بازارهای قدیمی، امکانات رفاهی و تفریحی بسیار، طبیعت زیبا و تنوع غذایی بالا. با استفاده از اتوبوس‌های گردشگری، شما می‌توانید به راحتی از تمام این جاذبه ‌ها دیدن کنید.

اتوبوس‌های گردشگری استانبول یک گزینه عالی برای کسانی هستند که می‌خواهند به راحتی و بدون نیاز به نگرانی درباره حمل و نقل، از جاذبه‌های این شهر زیبا دیدن کنند. با استفاده از این اتوبوس‌ها، شما می‌توانید تجربه‌ای متفاوت و یادگیری را در سفر خود داشته باشید. اتوبوس‌های گردشگری استانبول، سفری به یادماندنی را برای شما فراهم می‌کنند.

 

هاپ آن هاپ آف

ایستگاه های اتوبوس گردشگری استانبول:

این اتوبوس‌ها هر روز هفنه بین ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر در حال حرکت هستند.

شروع از ایستگاه احمد سلطان می‌باشد و راس ساعت‌های 10:00 – 11:00 – 12:00 – 13:00 – 14:00 – 15:00 – 16:00 – 17:00 از این ایستگاه حرکت می‌کنند.

یک دور کامل حرکت هر اتوبوس بین تمامی ایستگاه‌ها 2 ساعت 30 دقیقه طول می‌کشد. (این زمان ممکن است به دلیل ترافیک، آب و هوا و سایر شرایط پیش بینی نشده متفاوت باشد.)

ایستگاه ها به ترتیب:

  • سلطان احمد: در این ایستگاه میتوانید از مسجد آبی و مسجد ایاصوفیه دیدن کنید. همچنین خیابان‌های سلطان احمد مملو از مغازه‌ها، هتل‌ها و رستوران‎های معتبر است که می‌توانید اوقات خوشی را در آنجا بگذرانید.
  • امینونو: جایی که قایق‌های مسافربری در نزدیکی بازارهای شلوغ پهلو می‌گیرند. همچنین در نزدیکی این منطقه بازار بزرگ استانبول قرار دارد که دارای مجموعه‌ای باشکوه از فرش‌ها، پارچه‌ها، لامپ‌ها و جواهرات است.
  • کاراکوی: در این منطقه ساختمان‌های دوره عثمانی قرار دارد که جلوه‌ی بسیار زیبایی به این منطقه داده است و کاراکوی را به مکانی زیبا برای عکاسی تبدیل کرده است.
  • گالاتاپورت: گالاتاپورت، یک بندر و مرکز خرید عظیم در محله گالاتا استانبول است که مجموعه‌ای از مغازه‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و گالری‌های هنری را در موقعیتی عالی در بسفر ارائه می‌کند.
  • کاخ دولما باغچه:  با کاوش در کاخ دولما باغچه، از جمله تالارهای آبی و صورتی خیره‌کننده، در داستان ها، افسانه‌ها، گنج‌ها و زندگی سلاطین بی‌شماری غرق شوید.
  • موزه نیروی دریایی: موزه نیروی دریایی واقع در محله بشیکتاش، مجموعه قابل توجهی از آثار نظامی مربوط به نیروی دریایی عثمانی را در خود جای داده است.
  • کاخ بیلربی: کاخ بیلربی یا «ارباب اربابان» که در سمت آسیایی استانبول قرار دارد، به عنوان اقامتگاه تعطیلات امپراتوری عثمانی عمل می‌کرد. این کاخ که بین سال‌های ۱۸۶۱ و ۱۸۶۵ ساخته شده است، درست در شمال پل اول بسفر قرار دارد.
  • بازار بشیکتاش: بشیکتاش محله‌ای پرجنب ‌و جوش است که مملو از مغازه‌های کوچک، کافه‌ها، رستوران‌ها و بوتیک‌ها است که به شما امکان گشت و گذار و لذت بردن از این مکان را می‌دهد.
  • میدان تکسیم: میدان تکسیم یکی از توریستی‌ترین جاهای دیدنی استانبول است که در منطقه «بی‌ اوغلو» قرار دارد و به ‌عنوان قلب استانبول در نظر گرفته می‌شود. هتل‌ها و رستوران‌های زیادی در حوالی این میدان و خیابان استقلال وجود دارند.
  • شیشهانه: این محله که زمانی عمدتاً به خاطر فروشگاه‌های روشنایی‌اش شناخته می‌شد، به سرعت در حال توسعه است.
  • بازار ادویه مصری: بازار ادویه به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای سرپوشیده جهان، مقصدی پر جنب و جوش و رنگارنگ برای سوغاتی‌ها، ادویه‌ها، دمنوش‌های گیاهی و غیره است. هنگام کاوش در این منطقه، گردش در خیابان‌های باریک اطراف بازار را فراموش نکنید.

دانلود نقشه اتوبوس گردشگری استانبول – هاپ آن هاپ آف

اتوبوس گردشگری استانبول

قیمت بلیط اتوبوس گردشگری استانبول:

قیمت بلیط اتوبوس گردشگری برای هر نفر بزرگسال ۱۳۰۰ لیر است. شما با پرداخت ۱۳۰۰ لیر به راحتی میتوانید از بسیاری از مکان‌های گردشگری استابول دیدن کنید، و تجربه‌ای متفاوت برای خود رقم بزنید.

همچنین شما در طول سفر اطلاعات دقیقی در مورد استانبول به هشت زبان (ترکی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، روسی، اسپانیایی، فارسی، عربی) خواهید داشت!

از دیگر خدمات اتوبوس های گردشگری میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه کیت بهداشتی و هدفون
  • متصدی خدمات انگلیسی زبان
  • دسترسی به اینترنت رایگان در اتوبوس

اتوبوس‌های گردشگری شهر استانبول هیچگونه محدودیتی برای استفاده افراد دارای معلولیت ندارن. اقراد دارای معلولیت به راحتی می‌توانند از تمامی امکانات این اتوبوس‌ها استفاده کنند.

اتوبوس‌های گردشگری استانبول به شما این فرصت را می‌دهد که روز خود را همانطور که می‌خواهید برنامه‌ریزی کنید. در عرض ۲۴ ساعت، می‌توانید کل مسیر را کاوش کنید و مکان‌های جدیدی را کشف کنید. فقط باید منتظر بمانید تا اتوبوس بعدی از همان جایی که توقف کرده‌اید ادامه دهد.

نتیجه گیری:

استانبول، شهری است که با دیدنی‌های تاریخی و جاذبه‌‌های طبیعی خود، هر گردشگری را عاشق خود می‌کند. یکی کاوش این شهر زیبا استفاده از اتوبوس‌های گردشگری است که به آنها «هاپ آن هاپ آف» گفته می‌شود.

 این اتوبوس‌ها یک گزینه خوب برای کم کردن هزینه‌ها و بازدید از تمامی مکان‌های شهر استانبول است. با خرید یک بلیط، می‌توانید از اکثر نقاط شهر و جاذبه‌های آن دیدن کنید و از راهنمایی راننده و بروشور و نقشه رایگان استفاده کنید. اتوبوس‌های گردشگری استانبول یک گزینه عالی برای کسانی هستند که می‌خواهند به راحتی و بدون نیاز به نگرانی درباره حمل و نقل، از جاذبه‌های این شهر زیبا دیدن کنند. با استفاده از این اتوبوس‌ها، شما می‌توانید تجربه‌ای متفاوت را در سفر خود داشته باشید. اتوبوس‌های گردشگری استانبول، سفری به یادماندنی را برای شما فراهم می‌کنند.

3.7/5 - (3 امتیاز)

1 دیدگاه برای ”اتوبوس گردشگری استانبول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *